Hlavní strana

Praha - Matrei in Osttirol

Z Prahy možné přes Budějovice nebo přes Plzeň. Hledače trasy ukazují časově spíše přes Plzeň (v Googlu jsou na stejné stránce obě trasy k porovnání, rozdíl je asi jedna hodina ačkoliv je cesta přes Mnichov o 40 km delší).

Takže přes Rozvadov a kolem Mnichova. Z dálnice se odbočuje na exitu Kufstein Sued. Je to kousek za hranicemi už v Rakousku, ale známka ještě není potřeba. Další trasa je Sankt Johann - Kitzbuehel - přejezd sedla Paß Thurn 1274 m - Mitersill - Felbertauerntunnel - Matrei. Ve Felbertauerntunnelu se vybírá 10 EUR (2009). Budka je jen na jižní straně tunelu, dá se platit i kartou. Felbertauerntunnel je od Kufsteinu značen prakticky na každé křižovatce a dá se podle toho jet.

Z Matrei se dá pokračovat jižně na Lucknerhaus nebo odbočit na západ na Ströden.

Trasa v Google Maps. (572 km, čas 5:47 - 2009)

detail úseku Kufstein - Matrei

Matrei in Osttirol - Lucknerhaus

V Matrei se pokračuje stále rovně na jih, je to do Lienzu.  V Hubenu se odbočí doleva na silnici do hor. Jede se přes Kals am Grossglockner.  Za Ködnitzem těsně před vesnicí Burg se obočuje prudce doprava dozadu, možnost přehlédnutí. Pak už je jen pár kilometrů k Lucknerhausu. Po cestě je budka na výběr mýtného. Vždy ale byla zavřená. Možná jsme tam vždy jeli v nezvyklou dobu. Lucknerhaus je ve výšce 1920 m.

Trasa v Google Maps (27,6 km, čas – 0:34 min)

Celkově trasa Praha - Lucknerhaus (599 km, 6:18)

Je to východisko k výstupům na Grossglockner.

Matrei in Osttirol - Ströden

V Matrei se při cestě ze severu z Prahy odbočí doprava a pokračuje po trase Virgen - Prägraten - Hinterbichl - Ströden. Ve Strödenu už nic není, skoro ani žádné domy, jen velké parkoviště.

Trasa v Google Maps (18,9 km, 0:25)
Celkově trasa Praha - Ströden (590, 6:10)

Východisko na chaty - Clarahütte, Roztocker-Essener Hütte, Johannishütte a nad ní Defreggerhaus a vrcholy Venediger, Grosser Geiger. Náš začátek Hoch Tirol route.